SDS Lokaal

Bezig met laden van kaart...

Bezig met laden

Nieuwsbrief

* Emailadres

* Relatienummer

* Postcode

* Huisnr

Lijst
SDS info (voor donateurs)SDS persberichten

Fotoalbum

Helpdesk

Ouders & verzorgers
Bent u (aanstaand) ouder, verzorger of familie van een kind of volwassenen met Downsyndroom, dan kunt u gebruik maken van onze helpdesk. Om uw vraag aan de juiste informatiemedewerker voor te leggen mailt u onze helpdesk voor alle inhoudelijke vragen.

Hebt u als ouder nog niet eerder contact gehad met de Stichting Downsyndroom, dan adviseren wij u om ook telefonisch contact met ons opnemen via 0522-281337.

Juridische vragen van ouders en verzorgers
Onder de naam Juridisch Steunpunt Regelrecht heeft Ieder(In) de juridische dienstverlening georganiseerd. Stichting de Ombudsman voert de dienstverlening uit.

De advieslijn is toegankelijk voor leden van Ieder(In) en voor donateurs van Stichting de Ombudsman (voorheen kon iedereen er met een juridische vraag terecht, dit is dus veranderd). De SDS is aangesloten bij Ieder(In). Donateurs van de SDS kunnen hier terecht. Informatie en advies blijven gratis, maar voor meer hulp – zoals dossierbestudering en ondersteuning bij bezwaar- of beroepsprocedures – geldt nu een eigen bijdrage van 100 euro.
Klik hier voor meer informatie.

Studenten
Ben je student of scholier en heb je vragen voor een werkstuk of scriptie of wil je folders toegestuurd krijgen: Lees dan eerst goed deze website en de veelgestelde vragen. Nummers 1 en 2 gaan bijvoorbeeld geheel over scripties e.d. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, kun je mailen naar helpdesk@downsyndroom.nl

Professionals
Bent u een professional en heeft u beroepsmatig vragen over Downsyndroom, dan kunt u ook gebruik maken van onze helpdesk. Zie verder de beschrijving hierboven bij “Ouders”.

Redactie Down+Up en Website
Hebt u een vraag aan of kopij voor de redactie van ons magazine, mail dan naar Redactie Down+Up.
Voor vragen, opmerkingen en kopij voor onze website, mailt u naar Webredactie. Bestellingen en donaties e.d.

Landelijk bureau
Hebt u een administratieve vraag, bijvoorbeeld over uw bestelling, donatie of de verzending van de Down+Up, dan richt u uw vraag aan het secretariaat via Landelijk bureau SDS. Probeert u daarbij dan al bij voorbaat zoveel mogelijk gegevens te vermelden. Meld in het geval van bestellingen naast uw vraag ook minimaal wanneer uw betaling bij u is afgeschreven, vanaf welke rekening u betaald heeft (uw eigen bank- of girorekening) en naar welke rekening bij de SDS (onze bank- of girorekening). Dit versnelt het zoeken voor ons en voorkomt dus vertraging voor uzelf.

Bestuur
Hebt u een vraag aan het bestuur van de SDS, mail dan naar SDS Bestuur. Dit adres is alleen bedoeld voor bestuurlijke zaken en eventuele ernstige klachten over de organisatie.

Kernen / Regionale informatie
Wilt u contact met iemand uit uw regio, dan kunt u bellen of mailen naar de betreffende kern. Informatie vindt u op onze pagina over SDS-kernen.

 

Veranderingen bij Regelrecht, de juridische advieslijn van Platform VG
Onder de naam Juridisch Steunpunt Regelrecht hebben Platform VG en de CG-Raad sinds 2 april gezamenlijk hun juridische dienstverlening georganiseerd. Stichting de Ombudsman voert – net als voorheen – de dienstverlening uit.

De advieslijn is toegankelijk voor leden van organisaties die zijn aangesloten bij de CG-Raad en Platform VG en voor donateurs van Stichting de Ombudsman (voorheen kon iedereen er met een juridische vraag terecht, dit is dus veranderd). Informatie en advies blijven gratis, maar voor meer hulp – zoals dossierbestudering en ondersteuning bij bezwaar- of beroepsprocedures – geldt nu een eigen bijdrage van 100 euro.

Reacties plaatsen niet mogelijk